Web-to-print

GECONTROLEERD  |  SNEL  |  ZONDER OVERSTOCK

Web-to-print staat voor een digitale werkwijze waarbij men via het internet (browser/e-mail/FTP of Web Services) informatie kiest, uploadt of invult die automatisch naar een vormgegeven publicatie wordt omgezet en verder verwerkt kan worden tot een grafisch en/of elektronisch eindproduct. 

Uiteenlopende eindproducten kunnen gemaakt worden via web-to-print, zoals naamkaartjesnieuwsbrieven, datasheets, posters, etiketten, signalisaties, catalogi, brochures, etc.

Voordeel voor de gebruiker is dat deze grotendeels bepaalt hoe het eindresultaat eruit gaat zien binnen de huisstijlrichtlijnen. Meestal wordt een preview (PDF of JPEG) in de browser getoond die na goedkeuring in bestelling kan gaan bij een digitale drukkerij. Daarbij kunnen ook procesgegevens zoals oplage, afleveradres, afwerking etc. worden gespecificeerd.

Voor organisaties/bedrijven met meerdere verdeel- of verkooppunten kan een web-to-printsysteem een grote meerwaarde bieden. Alle partijen binnen de organisatie kunnen zo hun drukwerk bestellen volgens een vastgelegde procedure.

Web-to-print biedt organisaties de volgende voordelen:
- het niet steeds hoeven inschakelen van een prepress-/reclamebureau (kostenbesparing)
- doorgedreven controle op wat er verspreid wordt met respect voor de huisstijl
- snelle werkwijze en levertijden (tijdwinst)
- mogelijkheid tot personalisatie
- geen overstocks aan verouderd marketingmateriaal

Web-to-print kan een kleine investering zijn die ervoor zorgt dat uw bedrijf op rolletjes blijft lopen. Wij maken graag samen met u een grondige analyse van uw situatie en wensen, zodat we een goede web-to-print-structuur op maat kunnen maken voor uw hele organisatie.

Wilt u meer weten over onze web-to-print service klik onderaan om de pdf web-to-print whitepapier te lezen of te downloaden.

 

CASE: ING BANKKANTOREN

3Plus ontwikkelde voor ING België NV met een kantorennet van ± 750 bankkantoren een web-to-print site waarop elk ING bankkantoor zijn eigen signalisatiebordjes kan creëren.

Elk kantoorhouder beschikt over een uniek nummer waarmee hij kan inloggen om zijn gepersonaliseerd materiaal op te roepen, kan eventueel aanpassingen doen in openingsuren of adresgegevens, vult in welke soorten signalisatie hij wil bestellen en in welke oplage.

3Plus drukt het materiaal op afroep. Zo is ING zeker van een uniforme signalisatie bij alle individuele kantoren, en kan de lokale kantoordirecteur snel en correct over zijn materiaal beschikken.

 

 

SIGNALISATIEBORDJES OP AFROEP

Download de web-to-print whitepaper